• وبلاگ : مناظرات يك جوان مسلمان با مسيحيان ايراني
  • يادداشت : انجیل و عدم تحریف !!! ( 2 )
  • نظرات : 2 خصوصي ، 17 عمومي
  • mp3 player شوکر

    نام:
    ايميل:
    سايت:
       
    متن پيام :
    حداکثر 2000 حرف
    كد امنيتي:
      
      
     
    + ناصر 

    سلام بر دوستان جستجوگر حقيقت

    بعضي فکر مي‌کنند که کتاب مقدس کلام خدا بوده ولي بدست افراد، تحريف شده و دست خورده است، بطوريکه ديگر نميتوان به آن اطمينان کرد. آيا اين ادعا حقيقت دارد؟
    بگذاريد يکي از آيه هاي قرآن که يک دليل خوبي است به آن اشاره کنيم. ولي در اينجا آنرا از زاويه ديگري بررسي ميکنيم. «و از پي آن رسولان باز عيسي پسر مريم را فرستاديم که تصديق به درستي تورات که در دست او بود داشت و انجيل را نيز بر او فرستاديم که در آن هدايت و روشني دلها و تصديق بدرستي تورات و راهنمائي خلق و اندرز براي پرهيزکاران عالم است. و اهل انجيل بايد بر آنچه خدا در آن کتاب فرستاد حکم کنند و هر کس به خلاف آنچه فرستاده حکم کند چنين کس از فاسقان خواهد بود.» سوره ?، المائده، آيه‌هاي ??، ??.
    اگر در هنگامي که اين کلمات نوشته ميشدند، کتاب مقدس تحريف شده بود، پس چگونه معتقدان به انجيل ميتوانستند «بر آنچه خدا در آن کتاب فرستاد حکم کنند»؟ بنابراين کساني که به قرآن اعتقاد دارند، اين امر که کتاب مقدس در هنگام نگارش قرآن ( در حدود يکهزار و چهارصد سال پيش) دست نخورده بوده است، را قبول دارند. از طرف ديگر، دست نوشته‌هائي از کتاب مقدس که به چهار يا پنج قرن پيش از آن زمان برميگردند، امروزه در موزه ها در معرض تماشاي عموم هستند. هنگامي که کتاب مقدس کنوني ما را با اين دست نوشته هاي باستاني مقايسه ميکنيم، به آساني ميتوانيم دريابيم که هيچ اختلاف عمده اي بين آنان وجود ندارد. کتاب مقدس اساسا همانطور باقي مانده است. بطور حتم، کتاب مقدس تغييري نکرده است زيرا در قرآن آمده که در آن «هدايت و روشنائي» است.
    بنابراين، کسي که به قرآن معتقد است موافق اين امر است که کتاب مقدس تحريف نشده و هنوز کلام خدا است. ولي حتي براي کسانيکه به قرآن اعتقاد ندارند نيز شواهد فراواني در دست هستند که نشان ميدهند کتاب مقدس، از هنگام نگارش آن تاکنون، توسط بشر دست نخورده است. چه شواهدي در اختيار داريم؟ اين شواهد دست نوشته هاي باستاني هستند که به آنها در بند قبل اشاره شد.
    در مورد محفوظ ماندن نوشته هاي مقدس يوناني (انجيل) تا زمان ما، دانشمندي اظهار داشت: «فاصله زماني بين تاريخ نگاشته شدن نوشته هاي اصلي و قديميترين نسخه هاي يافت شده آنقدر ناچيز است که ميتوان از آن چشمپوشي کرد و آخرين جاي شک و ترديد به اين امر که آيا نوشته هاي کتاب مقدس همانطور به شکل اصلي خود بما رسيده‌اند، از ميان برداشته است.» (کتاب مقدس و باستانشناسي، اثر سر فردريک کنيون) سر فردريک کنيون در اينجا نکته اي را مطرح ميکند که بطور وسيعي مورد قبول همگان است اينکه مطالبي که در نوشته هاي مقدس يوناني (انجيل) مي‌خوانيم همان است که به نگارندگان اصلي وحي شده بود. هيچ نوع تحريف عمده اي در آن نشده است.
    در مورد نوشته هاي مقدس عبراني (تورات) نيز شواهد خارجي محکمي وجود دارند که نشانگر اين امر هستند که اين نوشته ها به درستي حفظ شده‌اند. رونويس‌کنندگان باستاني اين نوشته ها،‌بخاطر دقت و درستي‌شان مشهور بوده‌اند. امروزه هزار و هفتصد دست نوشته از نوشته هاي مقدس عبراني کتاب مقدس وجود دارند و مقايسه نشان مي‌دهد که آنها بطور اصولي به همان شکل باقي مانده‌اند. در سال ???? ، تعدادي دست نوشته بسيار قديمي در منطقه بحرالميّت کشف شدند. در ميان آنها نوشته‌هائي وجود داشتند که حتي از قديميترين نوشته هاي يافته شده تا آن زمان، هزار سال قديميتر بودند. با اين وجود مقايسه اين دست نوشته هاي باستاني با کتاب مقدس کنوني ما، اختلاف بسيار ناچيزي را نشان مي‌دهد، بخصوص در مورد تعليمات و اصول. پس از بررسي اين مدارک تازه پيدا شده، پروفسور ميلر بروز گفت: «خواننده عادي و يا شاگرد کتاب مقدس خوشحال خواهد شد که بداند، هيچ چيزي در اينجا قيد نشده است که درک ما را از تعليمات ديني کتاب مقدس تغيير دهد… بنابراين حقيقت اصلي و خواست خدا که در کتاب مقدس آمده است، در طول همه دگرگونيها در هنگام انتقال متن آن، بدون تغيير باقي مانده است.» – تومارهاي بحرالميت، اثر ميلر بروز.
    آيا اين موضوع عاقلانه نيست؟ آيا نبايد توقع داشته باشيم که خداي متعال، توانايي حفظ کلام خود را داشته باشد؟ خود کتاب مقدس مي‌گويد: «گياه خشک شد و گل پژمرده گرديد ليکن کلام خداي ما تا ابدالآباد استوار خواهد ماند.» – اِشَعْيا ??:‌?. و در ارمياِء باب 1 آيه 12 آمده که خداوند مرا گفت: «نيكو ديدي زيرا كه من بر كلام خود ديده‌باني ميكنم تا آنرا به انجام رسان