سفارش تبلیغ
صبا ویژن

انجیل و عدم تحریف !!! ( 2 )

بسم الله الرحمن الرحیم

 

این دوست مسیحی ما میگوید :

 قرآن دلیل نزول خود را منحرف بودن کتاب مقدس نمیداند:

 «و این خجسته کتابى است که ما آن را نازل کردیم؛ پس از آن پیروى کنید؛ و پرهیزگارى نمایید؛ باشد که مورد رحمت قرار گیرید.
تا مبادا بگویید: کتاب [آسمانى] تنها بر دو طایفه پیش از ما نازل شده؛ و ما با دانش و آموخته آنان ناآشنا بودیم.» سوره انعام آیه 155 و 156

 ما در جواب عرض میکنیم :

 اولا : نهایت استفاده ای که شما از آیه میتوانید داشته باشید اینست که در شریعت یهود و نصارا کتابهای تورات وانجیل نازل شده است که ما هم  این مطلب را قبول داریم و هیچ اختلافی در این مورد نیست . فقط ما با هزار و یک دلیل  ( که قسمت کوچکی را در وبلاگ نقد و بررسی مسیحیت آوردیم )  میگوئییم : کتابهای اصلی شما تحریف شده و دیگر قابل اعتناء نیست . فقط همین !!! .

 ثانیا این آیه برای آن عده افرادی استکه دنبال بهانه میگردند و میخواهند به یک طریقی از دستورات شریعت مقدس اسلام سر پیچی کنند ( بمانند شما مسیحیان امروزی ) . اگر شما در آیات قبل و بعد  خوب دقت کنید در میابید که آیات ،  یک یک ِ راههای فرار از دستورات شریعت اسلام را مطرح کرده و جواب میدهد . در این آیه یکی از بهانه های بهانه گران مطرح شده که میگفتند : برای دیگر ادیان کتاب آمده ولی برای ما چه ؟؟؟ خداوند در این آیه میفرماید : ما برای شما کتابی خجسته نازل کردیم که از آن پیروی کنید و ( بهانه نگیرید ) نگوئیید : کتاب آسمانی تنها بر دو طایفه نازل شده است و ما با دانش و آموخته آن کتب آشنا نبودیم .

 نکته ظریف !!! خوب دقت کنید ........ در آخر آیه خداوند از زبان این عده افراد بهانه آنها برای فرار از دستورات شریعت اسلام  را مطرح فرموده و میفرماید : ما با دانش و آموخته آن کتب ( یعنی تورات و انجیل ) آشنا نبودیم !!!

 سوال : به چه دلیل این عده افراد نتوانستند با تورات و انجیل  آشنا شوند ؟؟؟ 

 جواب :  در اینجا دو حالت متصور است

 یکی اینکه بگوئییم : اصلا تورات و انجیل در دسترس آنها نبود !!! >>>  که این واقعا غیر معقول است .

 یکی اینکه بگوئییم :  تورات و انجیل بود اما مورد تحریف واقع شده بود و غیر قابل اعتناء شده بود  >>> وقتی دلیل اول معقول نبود این دلیل متعین میشود .

 بنا بر این ؛ از آیه میتوان این نکته را برداشت کرد که در زمان پیغمبر اکرم تورات و انجیل تحریف شده بودند همچنانکه در آخر ایه خداوند از زبان عده ای از افراد در آنزمان خبر میدهد .

 امیدواریم دوستان مسیحی بهانه نیاورند که : در آنزمان تورات و انجیل بود ولی آنها چون دنبال بهانه بودند نیمخواستند تن به عمل به دستورات آنها بدهند . در جواب عرض میکنیم : این دلیل معقول نیست چرا که اگر دقت کنید خداوند در آیه این علت ( علت عدم دسترسی به تورات و انجیل )  را مورد قبول قرار داده است لهذا بعدش میفرماید : ما قرآن را برای شما بدل از آن دو کتاب نازل کردیم . بنا بر این در خود آیه تصریحا میفرماید :  در آنزمان تورات و انجیل نبودند ( که ثابت کردیم ، نبودن ِ انجیل به معنای تحریف آن است ) 

 خلاصه : بر خلاف آنچه که این دوست مسیحی میگفت ، ثابت کردیم که آیه در صدد آنستکه بگوید : یکی از علتهای نزول قرآن تحریف تورات و انجیل است .